Isnin, 9 September 2013

Allah Jualah Yang Sebaik2 Perancang

   Sambungan entri lpas yang tergendala slama beberapa hari sebab aku tmankan cik abe pusing2 KL demi menjalankan tugas..

   Okey...nak djadikan cerita dlm resah menunggu SHAKLEE yang bakal d hantar oleh adik angkat aku, terfikir plak dlm hati n mcm mna nak hntar kat cik abe plak..nak pos xleh..xkan nak g sna plak kot..jauh nun d Thailand...xpe la fikir aku...lgi dua mgu kan dia blik nt boleh la bagi...tb2 mlm tu dia whatsap aku..di kata dpt cuti satu hari..pergh!!! Hati aku tak sdah2 mengucap syukur pada Allah...mmg lah Dia sebaik2 perancang....

   Waktu dia smpi rmah lebih kurang kul 2,3 pagi...aku setia menunggu walaupun smpi tertidur2...sampai2 je rumah aku buka pintu...rasa nak menitik air mata n...yelah..keadaan yg pada aku mcm dah tak terurus, keletihan, muka tak berseri...bau peluh apatah lagi...dalam hati n...kesian laki aku...penat sungguh dia...selsema..batuk...Allahu akhbar...mdah2an Allah melindungi suamiku dengan rahmatNya walau di mana dia berada..

   Kebetulan siang hari yg cik abe aku ada kat rmah tu jgak lah SHAKLEE sampai...masa tu hari second puasa...x sabar2 rasanya hati n nak makan vitamin SHAKLEE n...hebat sgt ke bagai di kata..smpai dpan cik abe, dia kata "apa n?"..kalau korang nk tau dia n jenis yg susah nak mkn ubat..hehehe....mnja la katakan...tpi manja lgi aku kot..huhu..

  Aku pun terang la kat dia satu persatu dari A smpai Z...dan aku wajibkan dia mkn mulai dari hari tu....smpai la sekarang n dia x pernah mis...kalau kerja berhari2 kat luar dari Perak..aku mesti tnya..dah mkn SHAKLEE ke belum...dan jawapan dia 'on time'...berbunga riang la hati aku..terasa pemberian aku dihargai bukan dipersia2kan...

    Lebih kurang 2 mgu dia berbekalkan vitamin SHAKLEE ( Omega Guard, Vita E ngan Zinc )..aku sndri nmpak perubahan pada wajah dia, tpi aku tak tanya pun lagi apa yg dia rasa..skrg wlu dia hntr gmbar whatsap tgh2 mlm...wajah dia tetap berseri2...muka pun nmpk bersih berbanding sebelum n...lps2 tu baru aku tanya kalau2 dia ada rsa perubahannya..nak tau apa jwpannya yang dia bagi????
Tgu entri seterusnya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan