Rabu, 4 September 2013

Pengalaman Terindah Bagi Niniqaisara

Assalamualaikum...
  Bertemu kembali bersama Niniqaisara's family..
Dah lama aku nak update blog n...asyik x berkesempatan je..almaklumlah hidup aku sebagai seorang suri rumahtangga juga sebagai guru...mestilah banyak sgt perkara2 yg nak kena buat..mlm n nk cuba luangkan sikit msa wlupun smbil2 gorengkan nuget untuk putra dan putri aku..
Sebelum nak merepek lebih jauh lgi aku nak la kenalkan sape empunya blog n...ececeh...mestilah aku kan...

  Okey..nama yg diberi oleh mak dan arwah ayah aku ialah Nurhidayah..'niniqaisara' tu pena aku..gabungan nama ank sulung ngan anak no 2 aku..klu ank no 3 dan seterusnya aku xtau la plak nak gabung mcm mna..bila dh ada ank tu gerenti lah aku dah kawin kan3x...
My lovely husband name..Nazrul Izwan bin Zolkiflee@IM Nazrul..ala hero pelakon dalam drama Warkah Cinta & Cinta dan Wahyu tu...klu korang kenal la..dia la org yg paling bertanggungjawab dlm menjaga kami anak beranak..cukup makan ke, pakai ke, tidur ke, sihat ke, sakit ke, pendek kata mcm2la..( klu dh mcm2 sibuk la orgnya )..

  Cahaya mata kami stakat n 2org je..yg lain on the way..insyaallah.. Yg sulung kami bagi nama Nazmi   Ikhwan, skrg n umur dia 5 tahun..klu org tgok mcm pendiam..klu ummi ngan walid yg tgok...ehem2.. Fhm sendri la ye..dia suka ikut apa yg walid buat, cara sikat rambut, gaya, pendek kata mcm2 la.. Yg no2 plak nama dia Nur Hanis Qaisara baru 2 tahun 8 blan..budknya aktif sgt2...geram x tau nk ckp...klu kna mrh pndai je cover line..mulut...Ya Rabbi..asyik potpet2.. Senyapnya bila waktu tidur...klu rmah yg bising jadi sunyi sepi tb2 tu sbb dia dh tertdur la tu...pernah satu hari, dia buat satu benda yg aku marah sgt2..aku pun lpa sbb apa tpi yg psti aku mrh sgt2.. Kna la jugak rotan sedas dua..selebihnya aku rotan la dinding smpi pth  la rotan tu...dia yg nangis kna rtan tdi tba2 boleh diam pstu dia ckp " nti ummi bli rotan baru ye "...hmmm...sbar je lah...

  Ape pun ke halnya dgn kisah family aku yg serba ringkas n..INI TETAP MY LOVELY FAMILY...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan