Jumaat, 6 September 2013

Demi Kamu Aku Rela Berkorban Jiwa Dan Raga

Assalamualaikum..
   Entri kali n berkisarkan tentang betapa aku rela berkorban jiwa dan raga demi kamu ( suami aku ler...) knp la aku boleh jadi cenggitu ye..cer citer...cer citer...

   Meh ler aku cerite..korang baca sampai habis ye..jgan sekerat jalan plak..mcm n...lebih kurang 3mgu sblum nk sambut puasa cik abe aku ada la trma twran shooting tuk dokumentari pasal masjid2 n...antra masjid2 yg dia kena pegi termasukla dlm dan luar negra..sebulan jugak la dia terlibat ngan shooting n...biasa la bila suami jauh di mata mula la hati n libang libu, susah hati, rindu merindu, risau dll..ceh!!!dan lain- lain konon( lain2 apa la tu )...ala bese la..dh laki femes kan..korang pham2 sndri udah ler..tpi tu bukan pointnya..

   Apa yg aku nk cerita iyer lah, kitaorg n bila saling berjauhan mmg whatsap la penghubung kami, xpun kami saling bervideo call, ye la..rindu giler2 beb..nak dijadikan cerita, satu hari tu cik abe aku whatsap la aku cam bese...mesti la mgadu penat la..ape la itu la, ini la, aku bersimpati sgt2 sbb bersusah payah dia mencari rzki tuk kami ank beranak..( I LOVE U BE )...sambil2 berwhatsap tu dia hntr la gmbar whatsap dia kat aku...msa tu aku sedih giler2..( korang jgn fkir lain dulu ) habiskan baca dulu...aku dh gtau dari tdikan..

   Raut wajah dia dlm gmbar tu tersangat2 la membuat hati aku tersentap...wajah muram yg sgt2 keletihan wlupun tika tu dia masih mampu tersenyum..bila aku tanya punya tanya..dia pun bgtau dia demam, selsema...masa tu dia kat Thailand..sepanjang kat sana dia x sihat..pulak tu keadaan kat thailand plak membahayakan dengan kejadian tembak menembak...dan ntah mcm2 lagi..klu korang kat tempat aku pun mesti korang dpt rsa apa yg aku rasa..lps tu aku pun gtau dia aku nak dia rehat je, xnak la whatsap lama2...

   Lama aku termenung, esoknya terus aku chat ngan adik angkat aku...ala yg aku citer smlm tu la..aku nk dia carikan aku vitamin SHAKLEE apa yg sesuai untuk cik abe aku tu...sbb aku tgok kerja dia heavy sgt wlupun bkn angkat batu bata ke, simen ke, tpi kerja dia memerlukan mental yg cerdas dan fizikal yg cergas serta tubuh badan yg sihat untuk dia terus berdakwah pada masyarakat...

   So adik angkat aku n pun syorkan la set vitamin untuk lelaki..( Omega Guard, Vita- E Complex
ngan Zinc )...dan untuk itu jugak aku harus mengeluarkan sedikit pitih demi untuk mendapatkan ubat itu..( mujur adik angkat aku baik hati bagi harga ahli ) apa2 pun terima kasih dik ( Sya Azida )...akak sayang sgt2 kat kamu dunia akhirat..moga ukhwahfillah kita berkekalan sampai ke syurga..insyaallah....Okey..kita sambung esok pulak lagi ye...nk tengok TV pulak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan